CHOMEYL thinker to create CHOMEYLNESS among other CHOMEYLIERS

If you would not want to be forgotten as soon as you are dead, either write things worth reading or do things worth writing --> Benjamin Franklin

This blog is best viewed with Mozilla Firefox and Google Chrome

Wednesday 4 December 2013

Hadiah Birthday ke-"13" untuk diri sendiri

Salam,

Asyik2 post pasal birthday je blog ni, bosan giler ke life semenjak balik Malaysia ni sampai kan cerita menarik kat blog cuma pasal sambutan birthday je? Wakkakakak

Tak lah macam tu, sebenarnya its a  pretty hectic life I have here..tu yang I couldn't really allocate time to update regularly like I used to be.

Ini update sebagai kenangan masa hadapan, on my '13-th' birthday celebration i.e. on 21st November 2013 (2 weeks ago).


Of course the earliest birthday wishes comes from my husband .............................................................................................NOT!. jelir 

I received number of warm birthday wishes from online websites together with shopping discount code...♥♥♥♥♥.



The first wishes from someone out of the virtual world is from my MIL. Anak dia yang serumah dengan I a.k.a incik hubby pun tak wish lagi since on my birthday night tu dia balik lambat sebab ada kelas malam lepas tu siap ngeteh dgn member2. Balik rumah bini dah berdengkur kroh kroh, nak wish kut celah mana kan kui3x.

Petang birthday tu, balik kerja hubby bawak makan2 kat Secret Recipe tapi mak incik tak ambik gambar sebab tengah merajuk sedih  *buruk perangai, tua2 pon merajuk lagi*. Di sebab kan merajuk, kek pun tak makan...amboiiiii, eksyen bukan main padahal tahan je meleleh air liur nak makan kek. Control merajuk sampai kembang kempis dada menahan 'nafsu' melihat kek *nama pun hantu kek, memang azab lah menahan nafsu makan kek di kedai kek yang sangat best* .


Since we went back to Kelantan for my elder brother's wedding (*nanti update cerita ni*) on the night of my birthday, I then decided to have my birthday cake with my family. Merajuk dah habis, so dengan muka tak malu nya paksa hubby beli Red Velvet Secret Recipe untuk makan ramai2. Lagipon ramai yang celebrate birthday bulan Nov i.e my cousins (Anis & Hakimah), my niece (Hana), my sister (Awin), my BIL (abg Arif) and of course..yours truly.



+- Muka tak semenggah sebab tengah sibuk kemas rumah sebelum tu -+


Then I had another birthday celebration with my colleagues. It has been some kind of 'tradition' at my department to celebrate the birthday of the staff. It happens that my birthday is the last birthday to celebrate this year. So, off we went to Nasi Beriani Gam Power, Batu Pahat for the celebration together with the celebration of newborn babies. celebrate Kali ni dengan tak malu nya I pilih sendiri kek yang I nak makan i.e. Blueberry Cheesecake dan dengan tak malu nya juga bagi sendiri wordings kat atas kek tu muahahahaha.

+- beria potong kek -+

+- muka control tak nak bagi nampak sangat excited dapat makan kek lagi -+

+- sweet '13th' birthday *flip tudung* -+


I have yet to receive any birthday present from hubby *hint nih, harap maklum*. siul But I don't really mind *ayat cliche pujuk diri sendiri* as he has accompanied me to London and Toulouse 2 weeks before my birthday *ni pun tak sempat nak update kat blog lagi*. 

+- London Eye and Phone Booth *bukti dah jejak kaki kat London* -+


It also happens that while we were in London, I 'had' to buy 2 handbags for myself as a birthday treat. I 'had' to sebab kalau kat Malaysia I won't be able to buy those handbags with that price. I "terpaksa" occay, bukan I saja2 je nak beli senyumkenyit  *indenial statement*. 

+- handbag besar senang nak sumbat macam2 -+


Dah birthday ke-'13' ni, tak payah nak tunggu orang bagi hadiah sangat la kan. Kalau nak hadiah, sendiri beli, sendiri keluar duit *lepas tu sendiri nangis tengok balance dalam account bank* gatai  ngeeeeee.


Instead of complaining, I should be thankful to have these 3 handsome guys in my life. Thank you Allah for this precious gift, I hope that we'll be living happily together and our loves will bring us to Jannah. peace 

+- the best gift in my life kenyit  *sumpah, ayat terlampau cliche...tapi ni memang kenyataan* -+


Anyhow, the right person that I should wish is to my late mom for giving birth to me. I'm sending my prayers and Al-Fatihah to her, and pray that Allah will build her a 'castle' in paradise...Insya Allah Ameen.


Pssstt : Err tapi kalau ada orang nak bagi hadiah birthday, I terima dengan tangan terbuka *taip sambil jeling2 bajet menggoda sangat*

  ~ Thanks for reading this (^-*) ~

8 words of wisdom & comments:

transformed housewife said...

jolo doh. tuo2 ni beli hadioh utk diri sediri jela. hehe

MamaAliya said...

Selamat hari jadi yang ke '13' tahun kak yatie chomeyl. semoga murah rezeki dan sihat selalu... =p

Zaila Mohamad said...

aku pon tak pernah dapat hadiah birthday tapi tak kisahlah sebab bila dah masuk 3 series ni tak rasa nak sangat ko hadiah kebendaan ni, loni dapat menjalani kehidupan dengan sihat pon dah syukur alhamdulillah (ayat cliche jugak, haha)

apa-apa pon happy belated birthday yati:)

Almiraz said...

Bestnya boleh beli hadiah utk diri sendiri...I sejak tak keje ni.....mcm hilang privillege....no money power dah...hopefully business meningkat naik insyaallah...btw not sure I dah wish ke belum...so happy birthday to u!!

yatie chomeyl said...

kak nur : tuo2 xdop ore nk bui hadioh doh deh

mama aliya : mekaceh :D

yatie chomeyl said...

Zaila : jolo doh, ayat cliche jah belako ni nk pujuk diri sendiri muaahahah

Almiraz : hope nti bisnes u makin masyuk, ameen

Ezna Khalili said...

wahhh terpaksa beli kunun eh? hihihi...cantik beg....:-)

yatie chomeyl said...

Ezna : eehhe alsan TERPAKSA tu x logik eh? :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...