CHOMEYL thinker to create CHOMEYLNESS among other CHOMEYLIERS

If you would not want to be forgotten as soon as you are dead, either write things worth reading or do things worth writing --> Benjamin Franklin

This blog is best viewed with Mozilla Firefox and Google Chrome

Tuesday 22 June 2010

Nak Watermark yang chomeyl tak?

Hari tu kat entry Bertindak segera bila gambar/entry anda dicuri, I ada bebel2 pasal kemestian untuk letak watermark kat gambar2 yang upload kat internet kan?. I noticed that most of the bloggers nowadays have put watermark on their picture. Dulu2 I Cuma letak watermark font: “yatiechomeyl.blogspot.com” yang I simply create at Picassa je to my pictures. But for my previous entry, I’m pretty sure that most of you have noticed my new watermark design that I’ve been using on my pictures. menari Chomeyl kan?


Serious chomeyl watermark tu sebab watermark tu ada mini-me Yatie Chomeyl yang Jiji design untuk I dulu. Bila orang tengok je watermark tu, mesti orang teringat kat badge & banner untuk blog yatie chomeyl….terus orang tak jadi nak copy sebab takut kena siku dengan yatie chomeyl hohoho.


Lepas tu, kalau ada yang gatal tangan copy gambar2 I and simply paste it without my permission; mesti ada my friend/readers of this blog yang boleh inform kat I memandangkan watermark blog I terpampang dengan jelas dan nyata pada gambar2 I tu kan kan kan.


Plus, kalau ada yang rasa mula2 ada niat nak guna gambar I mesti tak jadi nak copy sebab susah nak crop watermark tu dari gambar I; that’s the reason why I sengaja letak watermark tu besar gedabak muahahahahah gatai *gelak jahat*.


So for those of you who are also interested in getting your own custom made watermark for your blog/website, you can now get your own watermark from only RM4! *murah kan?*. Kindly contact Lieza from Incredible Design to book and place your order now. Lieza is the one who created the new look for the watermark of my blog; you can find the details about the design and its price here . Beside watermark service, she also offers blog design service and blog header service at affordable rate of price.


Apa tunggu lagi weh? Cepat2 contact Lieza ; karang kalau kena beratur tunggu turn untuk order korang tu, jangan salahkan I pulak ye eheh. Okeh, sekarang pergi sini dan order lah watermark tu ..lepas tu bolehlah sama2 kita menunjuk2 siul watermark baru di gambar masing2. *eh, tapi kalau ada sebesar zarah sifat riak dalam diri..tak leh masuk syurga pulak*. Insaf balik, betulkan niat semula. Bukan niat nak menunjuk2, cuma ini ialah satu usaha menyelamatkan gambar peribadi dari di salahguna di internet. Karang kalau orang salah guna gambar2 peribadi u all, mula lah nak buat statement :”eh tu gambar super impose tu, bukan gambar I gataiekekekekeke.


----# To advertise your product; kindly contact me at dasar_chomeyl@yahoo.com for advert job encem #------

12 words of wisdom & comments:

@e_da said...

harusss untuk keselamatan kan yatie... nak buat gak la.. comey....

nadnye said...

lawak la yatie nie.. betul la tu..

Farra Dhelina said...

ee comeyyy..nk buat jgk laaa..

thnx 4 sharing :)

alinalan said...

tantek2... gojes!!!

Drama Mama said...

i jugakkk tak buat2 lagi watermark kat gambar. sebab serious teramat malas. tsk tsk tsk. not good i know!

idasm said...

Mmg susah klu pic kita kena songlap n kemudian disalahgunakan... Eloklah letak watermark tu. Thanks for the adv.

Unknown said...

memang cumil... chomeyl...

Nurul Izza said...

comey2..

Hamizah said...

hmmm,comel nak juga..

Ummi Salsabila said...

nak buat jugaklah cmni..:)

atoyissan said...

yatie u dh balik mesia ke..seronok tengok baby SN dengan nursery baru dia..

Unknown said...

nak..nak..akan ku terjah..tq yatie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...