CHOMEYL thinker to create CHOMEYLNESS among other CHOMEYLIERS

If you would not want to be forgotten as soon as you are dead, either write things worth reading or do things worth writing --> Benjamin Franklin

This blog is best viewed with Mozilla Firefox and Google Chrome

Thursday, 16 September 2010

I hate my ex-bestfriend : Miss S :(

Selalunya kalau kawan baik yang dah lama tak jumpa, tiba2 dapat bertemu kembali mesti kita rasa sangat2 seronok kan?. Banyak cerita yang nak di bualkan, banyak gossip yang nak di 'jarum'kan, banyak kenangan yang nak di ungkit. Tu belum lagi ambil kira, pot pet sambil makan2...senyumkenyit siap bertempuk tampar sampai merah2 paha sebab asyik masyuk sangat bercerita sampai tak sedar, berdas2 tamparan singgah ke peha gebu masing2 sebab naik syeh masa bercerita huhu. Siap bersembang dari pagi membawak ke petang sampailah tengah malam tak tidur lagi sebab seronok sangat mengungkit kisah2 lama dan meng-update kisah2 baru.


Mula2 itu lah perasaan yang I rasa bila dapat jumpa semula dengan kawan baik, Miss S yang dah hampir 2 tahun tak jumpa. Last I jumpa Miss S masa 2 hari lepas hari akad nikah I i.e on 24th August 2008. I siap bawak Miss S sama2 dengan hubby & I masa kitorang honeymoon kat Pulau Tioman...punyalah akrab nya hubungan kami kan.


Tapi lepas sebulan I kahwin, Miss S menghilangkan diri. Miss S menghilangkan diri pada hari I di sahkan mengandungkan Baby SN. Tiba2 Miss S menjauh, dan terus senyap sunyi tanpa khabar berita. I tak tahu apa salah I garupale kat Miss S sampai dia merajuk membawa diri dan pergi jauh dari hidup I. Mungkin Miss S tak berapa selesa dengan kehadiran hubby sebagai orang yang lagi rapat dlam hidup I berbanding dia. I pun tak lah rasa sunyi tanpa kehadiran Miss S sebab hubby dan baby SN sentiasa menceriakan hari2 I sampai satu ketika, I pun dah terlupa tentang moment2 pahit manis yang pernah I lalui dengan Miss S.


Tiba2, 2 hari yang lepas..I dikejutkan dengan kehadiran Miss S ke kampus I. Berkali2 I menggosok mata dan menampar pipi slow2 tumbuk untuk memastikan I tidak bermimpi di siang hari. Bila terasa sakit akibat cubitan sendiri, I yakin yang memang benar..Miss S lah yang ada di depan mata I tika dan saat itu.


I tergamam, tak tahu macamana nak react sebab Miss S tiba2 muncul depan mata I tanpa memberi apa2 petunjuk tentang comeback nya ini. Dah lah tu, muncul pulak kat kampus I di waktu tengahari buta celik.blur Yang lebih menyedihkan, kehadiran Miss S yang sepatutnya di sambut dengan kegembiraan bertukar kepada episod duka bagi I.


Kemunculan semula Miss S ke sisi I selaku kawan baik turut membawa bersama sakit pinggang dan sakit perut. :bye: Pinggang I rasa nak patah, tali perut pulak rasa macam di tarik2 ... perit dan pedih sampai I tak terdaya lagi nak berdiri. Ada ketikanya, Miss S akan buat I rasa nak pitam sangat2 bila I terpaksa berdiri lama2 di sisi dia. Siang dan malam Miss S tidak putus2 menyakiti I dengan perbuatan2nya.


Hubby I sampai dah tak tahu nak buat apa lagi adus bagi menghalau Miss S pergi jauh2 dari sisi I. Hubby dah tolong urut pinggang I tapi Miss S tetap di situ. Hubby jugak dah sediakan beras panas untuk tuam kat atas perut I, tapi Miss S tetap tidak mahu berganjak. Itu belum kira berbotol2 minyak panas yang hubby curahkan untuk membuatkan Miss S menjauhkan diri dari I, tapi Miss S tetap dengan pendiriannya untuk terus mendampingi I.

http://3.bp.blogspot.com/_c3es7FyunLI/TJCWcc5jpxI/AAAAAAAAIlk/JKyeScXNBZE/s1600/DSC_0027.JPG
=- peralatan untuk menghalau Miss S -=

Masuk hari ni dah hari ke-3 I bertemu semula dengan Miss S, tetapi percayalah segala sakit yang di bawa oleh Miss S masih tetap bermaharajalela di tubuh cekeding I ini. Tidur I pun dah terganggu gara2 kehadiran Miss S. Selain itu, Miss S juga turut membawa bersamanya rasa emosional ::( yang tidak bertepi ke dalam diri I. Grrrr...geramnya I dengan Miss S nih.

*
*
*
*
*
*
*
*

Damn you Miss Senggugut!!:waaah:



Psssttttttt : orang cakap lepas kahwin dan beranak, sakit sengugut akan hilang. Tapi , apasal I rasa sama je sakitttttttttttttttt :hilo: macam zaman anak dara dulu huhuhu

28 words of wisdom & comments:

Jiey^Mien said...

Oghe pun sakit lagi..
Keno branok kali keduo br OK kot..

rosemyn said...

ya ALLAH woghih!!! ore punyo la feeling baco nok tau sapo miss s! hahahaha!! adoi adoi...

mast@work said...

kui kui kui.. akak dah lama dah ms S tak datang.. dokek 4 tahun aa.. aritu ms P datang pun ado la 9 bulan.. pastu ni takdo datang laie aa.. majuk kut.. hahahhaa

lieza said...

Hahaha..lawak ye..Feeling nak tau sapa ke miss S..Hahaha..Terbaik punya entry..Rupanya tipah tertipu..hehehe

MAMASYAZA said...

heee tipah dah tertipu baca n3 ni, sungguh hampeh. btoi2 akak bayangkan kwn2 rupanya miss S lain...herrmmm cubit kang
tp memang betul, zaman anak dara dulu, tension btoi ngan senggugut, tp bila anak dah 3 ni, hilang segala senggugut tu

kakyong said...

huhuuu... miss S itu rupanya... kehkehkeh...

yatie,
dia lari kejap jer, sesekala dia dtg lah menjenguk... bawa2 bersabor jer lah... setiap org tak sama...

ayat2 yg kata dah kahwin Miss S pun hilang tu ' hanya mitos' semata2... ;)

sbb adejuga yg kes, masa anak dara xde miss S.. dah kahwin plak kena serang miss S....

transformed housewife said...

knur kejut doh sakni. ingatkan Miss S ur long lost BFF. hehe

e.l.i.z.@ said...

adoiii laaaaa...igt sapo la miss S ni..feeling baco hahah kaba² senggugut..hahahha hop x tehe, siap bwk g honeymoon.meme rapat sungguh setaro tuh :P


tu la ore kato pas kawen, beranok, xdop doh dih..pelik tu heheh

ibu addin dan nasa said...

ohhh..itu tanda kekurangan kalsium jika senggugut masih teruk walau selepas kawin.

Dulu saya pun senggugut teruk lepas kawin tapi hubby akan ingatkan makan kalsium dan b complex dengan konsisten supaya senggugut tidak berulang...alhamdulillah kini tiada lagi.

~Eila @ Along~ said...

ohhh.. aku tertipu dgn yatie...hahahha

i hate u oso miss S!

Hamizah said...

aku pon tertipu..

*∽ IZAN ∽* said...

suspennnnnnnnnnnnnnn...

wohh.. K.Izan rasa tak pernah kena miss S teruk.. memang orang kata sapa yg kena senggugut ni kalau kahwin dan ada baby InsyaAllah hilangg.. tapi kalau datang balik.. byk2 bersabarr dan segeralah buat baby balik.. hik hik hik.. ops silap, sila dapatkan rawatann segeraaaa he he

Nadiah Sidek said...

kite baca tajuk..kite blh agak dah yatie nak cerita psl 'siapa' :D

bila2 balik malaysia nnt..gi berurut la. dulu2 ms anak dara kite selalu juga diserang miss S. pastu mak bwk gi berurut. makcik tukang urut tu kata senggugut tu sbb perjalanan & pengaliran darah kotor tu tak lancar. alhamdulillah lps tu tak kena senggugut dah. bertahun2 lps tu baru dtg balik senggugut tapi sikit2 je sakitnya. nak kena berurut balik gamaknya

nieda said...

punyalah i excited baca, ingatkan siapa lah...

tertipu sudah...kdg2 kalau senggugut dtg sakitnya..sib baik i pas bersalin takde lagi senggugut menyerang.alhamdulillah

yatie chomeyl said...

jiey >> ye ko, klu gitu nti lepas beranok no 2 kito tgk hasilnyo hehe

woghih >> feeling nah ko? kui3x

k.mas>> wahhhh lama nye miss S tak dtg, bestnya

lieza >> bukan tipah tertipu tp liza tertipu ekekeke

yatie chomeyl said...

mama syaza >> aiyarkkkk...kena beranak 3 ke br hilang saket tu? huhuhu

k.yong >> tu la, mmg mitos semata2 kan kyong

knur >> ehehe.. i know which Miss S that u are referring to :p

eliza >> ho nok royat rapat gitumo dgn Miss S...siap bwk gi honeymon laaa ekekeke

yatie chomeyl said...

ibu addin nasa << owh ye ke? ok nti sy pun amik supplement kalsium + b complex

eila >> benci kan kat Miss S...ngeeee

k.hamizah >> jange marah aaaaaa

yatie chomeyl said...

k.izan >> baik! akan sy buat bay balik..errrr...i mean dptkan rtn cepat2 eheh

nadiah >> gitu ye? ok, nti nk try berurut gak bila blk msia

nieda >> bestnya dah x sengugut

isabelle said...

baru nak kepoci sbb i pun ada ex-best fren yg hampeh. sekali tipah tertipu daaaa

Farah said...

teruk gak ek senggugut yatie ni..farah dulu mase belom kawin dulu kuat gak..tp skang dah tak sgt.

Nanak said...

zaman anak dara dulu, tiap kali dtg bulan mmg kena mkn pil tahan sakit sbb tak tahan senggugut ni..
tp dah beranak sorang ni rasa mcm ada kurang sikit sakitnya...

lailasani said...

saspen saspun aje tau! ahhahahaah....
alhamdulillah akak dh kurang sket bermesra dgn MISS S ni sejak dh kawen n dpt anak...

Heartilyina said...

ceh tertipu i. tp mmg i ada pn besfren yg menghilangkan diri huhu. btw slalu gak dgr org kata pas kawin n bersalin senggugut akan krg. alhamdulillah la i pas bersalin smpi skrg kalau period sakit sket2 je. kalau sblm bersalin dlu sakit sampai hubby pn tolong tuam kan. kalau kt mesia my frens slalu makan panadol pink tu utk hilangkan senggugut. tp tula xelok gak kalau makan ubat slalu2 kan. sabar ye. moga cpt sihat.

syayassir said...

ha ah, betul laa.. dulu pun ada doktor cakap cenggitu. tapi, lepas kahwin, dan ada anak, sama je...
tapi, bila dah mengandung balik, dah tak ada semula... hehehehe

Mykhalish said...

huhu..kiranya sejak preg & bf bb sn ni br yati peot ke?? ke ku slh bc. huhu... tp mmg kesian tgk kwn2 yg sengugut teruk..

yatie chomeyl said...

isabelle >> ooo ye ke? cerita la about ur best fren tu in ur blog entry..*kepochi jugak*

farah >> mmg teruk. dulu siap cuti x g kelas sbb x thn sgt sakit

nanak >> ye eh? i nk telan pil..hubby x bagi..tp i bantai gak makan panadol

yatie chomeyl said...

k.laila >> yatie dh ado anak pon ttp miss S nak berkunjung lagi..tensi3x

ina >> kat sini xde panadol menstrual tu kan..kalau ada, i pon nk telan je..kurang sikit sakitnya

sya >> ooo..kena mengandng balik la ni eh? hehe

mykhalish >> aah..ni la 1st peot lps beraslin dan bf bby SN

Cikmin said...

setelah 10 bulan berlalu...baru la miss s muncul kembali..senyum sokmo.. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...