CHOMEYL thinker to create CHOMEYLNESS among other CHOMEYLIERS

If you would not want to be forgotten as soon as you are dead, either write things worth reading or do things worth writing --> Benjamin Franklin

This blog is best viewed with Mozilla Firefox and Google Chrome

Thursday 12 February 2009

~CeRIA CerIA Cikgu RubIna...eh silap2...nak dpT RiBEna frEE~

This entry is not about the the show "Ceria Ceria Cikgu Rubina" which is on air every monday at tv3....no no....this is MUCHHHHHH more better than that!
p/s: hubby hate this show coz it will play its OST every 2minutes....hubby rs cam hampeh sbb x sempat nk faham jln cerita,dia dh psg lagu lg..hahahaha



Huh...what is it Yatie? what is it? tell me...tell me...hahhahaah..sabar2x,bawak bertendang ye kawan2....



Hubby & I is listening to Sinar FM every morning coz we just loved the combination of Krill,KE (Kak Engku) & SY (Salleh Yaakob) in conducting the Sinar Pagi ---> kudos to them for making us laughing every morning.


I prefer lawak2 sengal Salleh Yaakob than listening to lawak bodoh Din Beramboi kat era or listening to bingit jerit pekik Fafau & FBI kat hot tu...nothing personal ---> just my 20cents thought occcay! peminat2 fafau jgn nk amek hati occay :)



(pic: penceria pagi2 time hubby bsiap2 nk g sekolah)





So, Sinar FM is currently having a special slot i.e Perantau@Sinar. So, I just gatal2 tangan, filled in the form for fun few days ago. I choosed 'minuman pra-campuran' coz I am sort of mengidam to drink ribena rite now.


FYI, hubby & I were always drinking juice & home-made-milo here. Its quite hard for us to find any cordial sort of drinks to bancuh sendiri kat umah.
That explains why I am sooooo craving for ribena rite now---> plus, my father in law selalu minum air ribena time bulan puasa hr tu...and umi eventually named it "
air abah" instead of "air ribena" hahahahaha....sooo sweeeetttt....lorr pnjg plak melalut :P


(pic dgn abah & umi...venue: KLIA..pd time frame yg berbeza...3rd Oct 2008 & 6th Dec 2008)



As today, while I was in a state of koya2 study nihon-go, my phone rang. Guess who called me?


(pic: ignore my bad nihon-g0 hand writing..saya budak baru belajar, kalau salah, xyah jolok2 :p)




Teettt, times up..some of u got the right answer..some of u dont! Hehehehhe.....



Apparently, Abby Fana from Sinar FM called me....and apparently as well, I was listening to her that time.

(pic: akak ni yg called aku dan wat aku jd gedik sekali ekekkeke...
xmo ngaku dr sendirik mmg dh gedik)




To be honest while talking to her, I'm shaking + shivering + nervous + over-excited + feeling a little gedik + sejuk abis kaki tangan + awkward + sengih sorang2 dalam bilik ----> which explains exactly why
I sounded sooooooo-not-me in the conversation.



Ok lah, I manage to record it (this sentence was supposed to be---> I planned to record it hehehehe) and here's for u who missed it (especially my dear sis Kak Nur who was bz cooking and my luvly sis in law Amah Naznin who is on her way to her test) .

Pasang telinga....ready---->tekan PLAY la...hehehe


sinar fm 12feb.mp3 - aku & abby fana



Betul kan, betul kan,betul kan? (pengaruh ipin di kesan di sini!) ...
I sounded so-not-me..tapi x kisahlah...as long as I'll be getting my wishlist soon...waaaahhh best sgt2.


(pic: ribena ooooh ribena...cepatlah ko sampai sini)


So, anyone who is in oversea rite now ( xkisahlah mana2 janji out of malaysia) and feels like there's something u want 2 have for free, I suggest u fill in the form as well. Good luck guys!



p/s: I also filled in hubby's name..mintak2 diorang call hubby plak. Leh dpt byk parcel dr msia..hihiih tamak sungguh!

12 words of wisdom & comments:

mazni_azis said...

"I sounded so-not-me.."
tak der la mmg macam Ucu pun..ada nada mengada2 sikit...ekekeke...so bila ribena akan sampai...

yatie chomeyl said...

mana ada ngada2 angah....sekeh laju2 kang...buwer :P

xtau bile ribena nak sampai, ucu dgn baby menunggu dgn sabar ehehehe

Berusaha n tawaqal!! said...

aler...mau juga..cmne nk isi form..nti die call nisa plak..ekekekkekeke....saya mau char kuay teow..eehehehehe.....

yatie chomeyl said...

isi la nisa, kan kyati dh bg link kat perantau@sinar tu.. klik je. mana tau, untung2 dia call nisa plak...hihiih...

cik osh said...

aaaa...time ni kul bapo ni woghih?? mesti time ore dok ngajar ni! slalu gop dgr sinar...

yatie chomeyl said...

tengahari takdi...dale kul 12 lebih kat msia gitu..
xpo2x, ore record odh, dgr la byk2 kali, xkeno byr pong ekekeke

abdul mukmin hanis b hamzah said...
This comment has been removed by the author.
yatie chomeyl said...

nisa cayang, kat tepi sebelah kana blog akak ni ada aka letak link utk dgr radio. pilih je mana2 radio yg nisa nak dgr, xyah susah2 log in & register utk dgr....;)

Berusaha n tawaqal!! said...

okies..thank u..sory td silap comment dr org lain..ekkeke..

yatie chomeyl said...

xpe nisa...understood hehehe

incik loque said...

haish.. kat jepun x de ribena ker? hahahaha sian dia... huhuhu

yatie chomeyl said...

kalau ada pon wat2 ckp xde...baru dpt free ekekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...