CHOMEYL thinker to create CHOMEYLNESS among other CHOMEYLIERS

If you would not want to be forgotten as soon as you are dead, either write things worth reading or do things worth writing --> Benjamin Franklin

This blog is best viewed with Mozilla Firefox and Google Chrome

Friday 27 February 2009

BabyIbu Giveaway: Win Gin & Jacqie Baby Bag

Melalui dan menyelusuri hari2 mendatang bergelar bakal ibu yg chomeyl (kata penguat utk ayat hik hik hik), sekali sekala mengundang rasa gundah gulana di hatiku. Macam ibu2 muda lain (muda lg ke? :p) yg bakal bergelar ibu wat pertama kali, memang timbul & wujud pelbagai perasaan dlm hati.


Excited tu sudah tentu, tapi dlm masa yg sama, rasa risau + takut +kadangkala paranoid + gelisah membuatkan otak memikirkan perkara2 negatif je.


(a) Takut -->

* memikirkan mcmana la agaknya time bersalin nanti?

* Hubby leh masuk sekali x kat labour room?

* Bersalin normal ke C-section? Bulih ke aku push baby kuat2 so that Dr x yah forsep smp lonjong paler baby chomeyl ku nanti?

* Sakit x time nak bersalin tu erk? (ala..xyah buat2 tny, sume org ckp ibarat nyawa di hujung tanduk je...sbb tu ada hadith : "Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya".) -->hadith di curi kat sini

* Bersalin plak kat Jepang nih, faham ke aku nanti ape Dr dgn nurse cakap masa nk deliver baby tu nanti? ..huhuhu..

http://i122.photobucket.com/albums/o262/dasar_chomeyl/DSCN4177.jpg
(muka takut yg x di buat2)


(b) Risau -->

* mampu ke aku jadi ibu yg baik utk anak2 aku?

* Sejauh mana kah rasa syg anak aku nanti pd aku?

* Boleh x aku didik anak2 mcm arwah ma didik aku dulu smp aku alhamdulillah berjaya ke tahap mcm skrg nih?

http://i122.photobucket.com/albums/o262/dasar_chomeyl/P1010068.jpg
(muka risau memikirkan masa depan)

(c) Gelisah -->

* asal malam menjelma je mesti rasa gelisah sbb terfikir keadaaan diri yg dh x se"seksi" dulu. Hubby syg aku lg x kalau lepas bsalin bdn aku x back to normal?

http://i122.photobucket.com/albums/o262/dasar_chomeyl/Picture005.jpg
(gmbr masa muda2, time leh pose seksi sbb tiada keboyotan yg terjuih)


* kalau body x balik ke ukuran anak dara, mcmana nak stylo & jangok2 mcm dulu? crap excuses! ibu2 akan kelihatan stylo bila menggayakan beg gin & jacqie. xcaya?????
sila tgk design beg2 nih dgn mata hati yg terbuka! (iklan selingan!)

[gin.jpg]
(beg2 ni boleh didapati secara online ataupun teruslah berkunjung ke Isetan The Gardens ataupon Isetan KLCC, jgn g cr setan udah isk3x)


* dah dapat baby nanti, hubby manjakan aku lg ke manjakan baby lebih dr aku? kalau hubby lebihkan baby, agak2 aku jeles ke x nanti erk?

* gelisah gak sebab : semakin susah nak tdo + sakit2 pinggang + lenguh kaki + kene pakai stokin + kene makan sayur + kene makan supplement + kene makan buah2 + susah nak berak membuang sisa2 besar + asyik nak terkencing urinating + kentut busuk dgn kadar sound system spt altec-lansing x dpt di tahan2 lg (fakta pelik tp benar ttg bakal ibu, sila ambil perhatian buat bakal2 bapa sekalian yer :p) .


(d) Paranoid -->

* hal2 paranoid ni x selalu terjadi. biasanya terhasil dlm benak fikiran slps mendengar pengalaman2 dr ibu2 lain. Antara kisah2 yg kdg2 menimbulkan paranoid di hati :

kisah (i) : seorang ibu yg mengalami slight depression masa mula2 melahirkan anak. susah nak attach dgn baby dan memerlukan masa dan sokongan padu dr hubby & ibu nya utk wujudkan bond kasih syg ibu dgn anak. kalau x dpt sokongan, berkemungkinan mengalami 'meroyan'.

kisah (ii) : seorang ibu yg sihat2 saja sewaktu mengandung dan di beritahu oleh Dr tiada sebarang complication pada kandungannya. Selepas selamat melahirkan, baby nya meninggal dunia.
** ( i'll made special entry for this touching reality story about how tough life can treat u, later2 lah occay!)

kisah (iii) : seorang bakal ibu yg sedang sarat mengandung 8 bulan, terjatuh di bilik air. Walaupon selamat melahirkan, tp bayinya lahir x sesempurna baby2 lain.

http://i122.photobucket.com/albums/o262/dasar_chomeyl/P1000523.jpg
(cth ke'paranoid'an aku: jln ramai2 atas kayu tu,patah kang. baik aku sorg2 jalan atas kaca nih)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------



Feel free to labeled me as pathetic or having such a negative thinking, but I cant resist myself from thinking about all those thing on regular basis (every single day in my life). Thus, to overcome those feelings from conquering my lovely positive thinking in mommy-to-be life, I was doing some searching in the internet when I finally found this entry made by Baby Ibu blog that slightly decreases all those crappy feelings that I've been thinking lately.

(bukti2 dah lama aku practice nak jd ibu yg baik hik hik hik)

So, I strongly suggest to other mommy, mommy-to-be or simply to readers who enjoy the pleasant of reading & viewing thoughts about life, baby and parenthood thing to drop by at the blog and enjoy the experiences shared by the owner of this blog.



** Psssstttt:
This entry was written in conjunction with my effort to grab Luna-baby-bag : pink offered by the owner of the blog, as one of the prizes offered for the BabyIbu Giveaway: Win Gin & Jacqie Baby Bag contest.

[prizes.jpg]
(beg pink tu lawa sgt2 kan?)




Enjoy reading this entry?
Try reading other entries under this label: ~pregnancy & me~

0 words of wisdom & comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...