CHOMEYL thinker to create CHOMEYLNESS among other CHOMEYLIERS

If you would not want to be forgotten as soon as you are dead, either write things worth reading or do things worth writing --> Benjamin Franklin

This blog is best viewed with Mozilla Firefox and Google Chrome

Monday 27 June 2011

Friendly match



Hari Ahad 2 minggu lepas (on father's day) berlansungnya friendly match untuk badminton between Malaysia VS Indonesia di Fukuoka ini. Match ini anjuran geng Indonesian kat Fukuoka ini dan pelawaan itu di sambut baik oleh geng Malaysian. Kata orang, "musuh jangan di cari, lawan badminton jangan di tolak"!. Occay, sebenarnya tak ada orang yang kata macam itu, I pandai-pandai kata sendiri. sengihnampakgigi


Well anyway, maka bertolak lah kami dari rumah dengan semangat membara-bara untuk mengharumkan nama Malaysia di mata dunia *poyo*. The match was held at Maedashi Campus, Kyushu University. The match was supposed to be started at 12 but as usual *janji Melayu di Jepun lebih kurang sama dengan janji Melayu di tanah air*, the warming up time was dragged until 2:00 before the match was finally begin to take place.


Sesi bermula dengan ucapan alu-aluan dari wakil Malaysian in Fukuoka dan juga wakil Indonesian in Fukuoka. Kemudian, di susuli pula dengan sesi bergambar. I terpaksa ambil alih jawatan belakang tabir untuk hari itu to be the photographer of the day. Selalunya I dengan SN posing depan kamera je, kali ni hubby & kawan2 dia pulak yang posing.


+- wakil Indonesia (merah) dan wakil Malaysia (biru) -+


+- pemain-pemain yang mengambil bahagian -+



+- team Malaysia -+


Selesai sahaja sesi bergambar, maka bermulalah perlawan pada hari tu. Hubby pair dengan A/Hafizal untuk match pertama. SN & I bersemangat bagi sorakan semangat kat daddy, siap guna kon buat jadi pembesar suara OK.


+- perlawanan bermula ~ A/Hafizal & hubby-+


Imemang over kalau bab-bab jadi tukang sorak ni. Teringat masa I jadi pom-pom girl untuk pasukan bola sepak course I masa kat USM dulu, dengan tak malunya I dengan Deja je dua orang perempuan kat tepi padang. Deja terpaksa temankan I yang semangat nak sokong kawan-kawan lawan bola. Kali ni, I terjerit-jerit kat tepi court sampai SN pun pelik tengok mommy. Tapi sebab nak cover line, bila jerit tu..I jerit "GO Daddy GO!". Konon-kononnya I wakilkan SN lah untuk jerit sebab SN tak berapa pandai nak cakap macam tu lagi, walaupun menjerit tu memang kepakaran SN.


+- SN ketap bibir sebab malu dengan perangai tak tahu malu mommy dia sengihnampakgigi -+



Berkat jeritan dan sokongan padu yang tidak berbelah bahagi itu, hubby & A/Hafizal berjaya memenangi game tersebut. Nampak tak kat situ yang "suara yang menjerit di tepi court, boleh membuatkan suami menang perlawanan" (inspirasi dari peribahasa "tangan yang menghayun buaian boleh menggoncang dunia").


+- muka ceria lepas menang -+


Daripada 11 perlawanan hari tu, team Malaysia berjaya memenangi 2 perlawanan.




Lagi satu double yang menang ialah team A/Azizi dengan Hasan. Itu pun I rasa berkat dari sokongan padu tidak berbelah bagi Cik Norai terhadap suami tercintanya. Nasib baik baby Hana pun bagi kerjasama penuh, masa mama dia tengah menyokong tu..Hana nyenyak je tidur.


+- regu A/Azizi & Hasan -+


+- Cik Norai yang bersemangat menyokong suami beliau -+


Double lain kebanyakan nya kalah tipis sahaja dengan team Indonesia. Cuma satu regu sahaja yang kalah straight set, yang lain semua main sampai rubber set tapi nasib tidak menyebelahi kita. Beza satu-dua mata macam itu lah. Memang suasana masa kat dalam dewan itu dah macam perlawanan Piala Thomas gitu lah. Semangat membara ditunjukkan oleh setiap pemain tanpa mengira penat patut di beri pujian *ayat poyo tak boleh blah*.


+- macam-macam gaya ada -+


+- regu Wan & A/Azli -+



+- regu A/Mokhtar & Shahrul -+


+- regu Aziz & Halim -+


Sebaik berakhirnya perlawanan itu, I dapat buat 2 kesimpulan di atas kekalahan team Malaysia pada kali ini. Teori kekalahannya ialah :-

(1) Sokongan padu dari orang tersayang sangat penting untuk membantu kemenangan. *konon-kononnya nak bagitahu yang kesungguhan Norai & I menjerit-jerit menyokong sorak hubby masing-masing itulah yang membuahkan kejayaaan. padahalnya memang dah hubby berusaha bertungkus lumus nak menang*.

(2) Mengambil kira yang ini ialah 'friendly match'; maka team Malaysia memilih untuk memberi kemenangan kepada team Indonesia lah. Kata kawan kan, mengalah tak bererti kalah. Biasalah kita mengalah dengan kawan-kawan, nak jaga hati member. tanduk. *alasan orang kalah, cenggitu lah eheh*.




+- lepas habis game, berpeluh masyemm -+



+- barisan isteri2 dan ibu2 penyokong setia -+



Walaupun kalah tipis, pasukan Malaysia pulang dengan senyuman manis terukir di bibir masing-masing kerana yakin dan percaya bahawa kekalahan itu memberi kebahagiaan kepada team Indonesia, kerana kami berpegang kepada prinsip "Sometimes a small thing you do can mean everything in another person's life".

"That's what I consider true generosity. You give your all, and yet you always feel as if it costs you nothing." - Simone De Beauvoir

Pssssttt: this coming weekend pun ada badminton match juga, untuk perempuan pun ada sekali. I macam nak join, tapi I yakin dan pasti hubby takkan terjerit-jerit tepi court untuk sokong I. Nanti mesti I kalah sebab tak ada orang nak jerit-jerit sokong I, tak semangatlah nak main *alasan*.


~ Thanks for reading this (^-*) ~

13 words of wisdom & comments:

Pija Madzlan said...

k.pija dulu kt sekolah pun rela jerit tepi padang dari masuk lawan sendiri... siap sanggup pas acara tu kat kawan2 yang suka main dari menjerit tepi padang... hohoho

cik norai said...

yesss i setuju!! serak2 suara i bagi sokongan padu itu ahahaha

Eliss said...

lama tak tengok hubby main badminton.oh rindunyaa :p

syok jugak ada match mcm ni, boleh rapatkan ukhwah kan.

Unknown said...

bagus juga sekali sekala ada match cam ni kan kak :) mengeratkan silaturahim :)

juanita said...

ahakss...alasan x mo main tu..huh..main la...i support uu...

anumuchan said...

ramai eh indonesian kat fukuoka.kitorang dekat sini tak penah jumpa pun indonesian..rmai yg bkerja je kot..tahla..huhuu

Unknown said...

gelihati baca n3 nih.. walaupun kalah (tipis) tp semangat kesukanan tu yg penting kan... :))


kalo Tie masuk macth badminton tu.. bygkan lah kawan2 blog dok sorak kat luor court... ;))

Oyis said...

mmg warna biru tu warna rasmi team msia ke yatie? sbb i ada baca research org buat kan, kalo team baju biru lawan merah, mmg kebarangkalian kalah team biru adalah tinggi. kot sbb tu eh kalah? hehe

Hanis MY said...

comel nazhan, mcm artis hip hop, sini pom ramai sgt indonesian and other gaijin

Unknown said...

tag contest utk Tie

http://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2011/06/contest-aksi-si-cilik.html

yatie chomeyl said...

kak pija >> menjerit tepi padang mmg lebih nikmat dr berpansa kat tengah padang eheh

cik norai >> nasib baik mennag, berbaloi2 menyorak

eliss >> weekend ni leh la ajok hubby eliss gi main badminton retep :)

yatie chomeyl said...

Huda >> yup, sambil menyihatkan badan sambil eratkan silaturrahim

anum >> rasa nya org Indon mmg ramai je kat mana2 eheh

k/yong >> aaa, nanti kalau Ti mausk..nak bygkan k/yong duk menyorak tie kat tepi court ;)

yatie chomeyl said...

Oyis >> ye ko? patutlah kami kaloh. kalu gitu minggu ni ore lawe, nk pakai kaler meroh la pulok hehe

hanis >> artis hip hop kecik..Eminem Jr :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...