CHOMEYL thinker to create CHOMEYLNESS among other CHOMEYLIERS

If you would not want to be forgotten as soon as you are dead, either write things worth reading or do things worth writing --> Benjamin Franklin

This blog is best viewed with Mozilla Firefox and Google Chrome

Friday 11 May 2012

Mohon doa dari kamu2 yg chomeyl sekalian

http://www.murabbi.net/images/smiley/assalamualaikum.gif
2 days ago I was bloghopping to few blogs during lunch hour when I suddenly bumped into the blog "Diary Of Muhammad". When I read the latest entry, somehow ada rasa tak sedap hati. This is the exert from the blog entry yang membuatkan hati I berdegup kencang-->

"Pasangan Indra dan Kak Khairina (Kay) terlibat dalam accident kereta dan lori, on the way nak pi KLIA. Bersama mereka ada baby umur setahun dan mak mertua (mak Indra). Dan Khairina Kay tgh pregnant 4- 5 bulan. Diceritakan anak itu selamat kerana dipeluk arwah ibunya ketika hentakan kereta di belakang lori. Kebiasaanya anak itu berada di car seat belakang yg mana dah berlipat remuk car seat tu impak dari langgaran tersebut. It just happen that the poor cute gurl nak tido dan nak dipeluk ibunya sebelum kemalangan....semua dah tertulis......sama2 kita doa..".

Those names rings a bell to me, jenuh I fikir kat mana I pernah dengar nama ni...then tiba2 teringat kat my best buddy (Irman) kat USM. Adik dia nama Indra dan adik ipar dia nama Khairina Kay. I double check kat FB and asked around, and it turn out that my instinct was right.

Rupa-rupanya yang accident tu ialah ahli keluarga my best friend (Irman). Al-Fatihah buat Allahyarhamah Khairina Kay yang meninggal dunia dalam kemalangan itu. Emak kepada Indra (i.e emak my best friend) sekarang sedang di rawat di ICU. Kata kawan I, ibunya ada pendarahan (blood clog) di kepala dan beliau masih koma sejak kemalangan pada hari Jumaat lepas. Anak pasangan ini, baby Karmila yang baru berusia 1 tahun pada hujung bulan lepas menerima jahitan di kepala manakala Indra pulak ada cedera di hidung. 

Walaupun I tak mengenali arwah, tetapi tetap rasa sedih dan sayu mengenangkan nasib si anak yang kehilangan ibu pada usia yang cukup muda. Baru setahun merasa hangatnya pelukan si ibu, tiba2 sekelip mata ibunya telah pergi meninggalkannya buat selama-lamanya. 

Then I terbayang pulak kesedihan dan kesunyian yag ditanggung oleh adik kawan I , Indra mengenangkan isteri yang sedang mengandung 4-5 bulan meninggal dalam keadaan yang tidak di sangka. Ya Allah, beratnya dugaan buat keluarga ini *buat I rasa insaf dengan dugaan2 kecil yang I kena harungi selama ini...ramai lagi hamba Allah yang di uji dengan pelbagai ujian*.


 +- pic source : here -+

Oh ya, kat sini pulak sedikit pesanan dari ibubapa Allahyarhamah Khairina untuk sesiapa yang mengenali beliau (ex-UTP, berasal dari Kerteh): "Jika ada salah silapnya harap dimaafkan.sekiranya Kay ade berhutang dgn sesiapa, minta dihalalkan.jika ingin menuntut hutang diharap dpt menghubungi waris terdekat.semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya. Terima kasih".

Jadi, nak minta jasa baik kawan2 blogku yang comeyl sekalian untuk sama2 mendoakan agar emak kepada best friend I cepat sedar dari koma dan sembuh seperti sediakala. Mohon juga korang doakan semoga keluarga ini tabah menghadapi ujian ini. Ameeeen.
  
Allah berfirman dalam satu hadis Qudsi : "Wahai anak Adam, jika kau terus bersabar ketika hilangnya sesuatu darimu, dan kau mengharapkan pahala, maka Aku tidak rela membalasmu dgn balasan yang lebih rendah dari syurga" (HR Ibnu Majah)

# UPDATE : Ibu Irman & Indra (Pn Noor akmam binti Omar) yang koma beberapa hari lepas telah meninggal dunia subuh pagi Jumaat (11 May 2012 = 20 Jamadil Alkhir 1433H). Sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah buat beliau. Jenazah akan di kebumikan di Ipoh. 


Diriwayatkan dari Imam at-Turmuzi dalam himpunan hadis dari Abdullah Bin A'mru telah berkata: Bersabda Nabi Sallahu Alaihi Wasallam: "Tidaklah seseorang Muslim itu meninggal dunia pada hari jumaat atau pada malam Jumaat melainkan Allah menyelamatkannya dari fitnah kubur". ~ (Berkata al-Albani dalam Ahkam Janaiz, hadis yang dihimpunkan dari pelbagai toriq adalah hasan atau sohih).
 
 
Pssssttt : kehilangan ibu buat selama-lamanya ibarat kehilangan separuh dari jiwa kita sebagai anak.

~ Thanks for reading this (^-*) ~ 
 

17 words of wisdom & comments:

nieda said...

alfatihah buat arwah.. semoga keluarganya kuat menempuh dugaan.
semoga emak indra akan sembuh seperti biasa.. amin

Unknown said...

Alfatihah..
Moga semuanya tabah mhadapi dugaan.

Nadiah Sidek said...

inna lillahi wa inna ilayhi roji'un. semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama insan-insan yang beriman dan beramal soleh..ameen..

hairan189 said...

Takziah utk family Irman dan Indra. Semoga ibu mereka cepat sembuh.

Raihan(ex-SKJ)

transformed housewife said...

Innalillahiwainnahirajiun. Al-fatihah. Semoga mak arwah akan selamat.

Dysu said...
This comment has been removed by the author.
Dysu said...
This comment has been removed by the author.
Dysu said...
This comment has been removed by the author.
Dysu said...

Ucu....Indra tu officemate atuk....Mmg Ktorg x sangka..at that time dorg on da way nk gi bercuti..atuk pon bile dpt berita ni menangis mengenangkan nsib indra.. Kami sume doakan indra tabah menghadapi dugaan ini..-Dayang -

Eliss said...

Ya Allah sedihnya. berat bahu memandang, berat lagi bahu memikulnya. Al-Fatihah. Takziah buat keluarga kwn tu.

Sidratul Muntaha said...

alfatihah
innalillahirojiun...
speechless...

Saudah Salleh said...
This comment has been removed by the author.
Norliha Samad said...

alfatihah...
tak tau nak cakap apa
sedih... sop..sop..sop..

Oyis said...

sedihnya. smg keluarga indra dan irman tabah mengahdapi dugaan ini, Al-fatihah

Hanis MY said...

inalillah dan al fathiah... sedihnyaa...

Aleyn said...

Innalilah...

Nur-nba said...

Takziah untuk keluarga Irman dan Indra atas pemergiaan insan2 yang tersayang.. Al-Fatihah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...