CHOMEYL thinker to create CHOMEYLNESS among other CHOMEYLIERS

If you would not want to be forgotten as soon as you are dead, either write things worth reading or do things worth writing --> Benjamin Franklin

This blog is best viewed with Mozilla Firefox and Google Chrome

Tuesday 12 January 2010

Perihal hadiah...*panasss...panassss...panassszzsss*

Sepanjang I duk aktif menyertai contest2 kat arena blogging ni, Alhamdulillah dah banyak jugak hadiah yang I berjaya dapat. Here are the list of contests & prizes that I've won through this blogging activity :-

(i) MENANGI MySuperKids.Net CONTEST --> winning entry: Yeay...Yippeee..I've WON the MSK contest
(ii)
Perantau@Sinar --> winning entry : Eh..eh..Transformasi Ribena menjadi CD!
(iii)
Mom Bloggers Planet Mother's Day Contest --> winning entry : Jackpot! Top Notch! Prizes!
(iv)
Why do you BLOG? --> winning entry : Yeay...Yippeee..mak menang contest lagi nyah
(v)
share your story contest --> winning entry : Yeay.....yippee...menang lagik
(vi)
Sweet Moment Giveaway Contest --> winning entry : Double Happiness !! Yeay...yippeee
(vii) Peraduan Ibu Hamil menawan --> winning entry : Double Happiness !! Yeay...yippeee
(viii)
Cutest Baby in STROLLER Contest --> winning entry : Yeay Yippee..baby SN is one of the winner for MBP Cutest Baby Photo Contest,
(ix)
Chatterbox 1st Anniversary Giveaway --> winning entry : Yeay Yippee..I am one of the winner for Chatterbox 1st annivessary giveaway


Thanks to this blogging addiction, I am given the chance to received free goodies from the honorable organizers & sponsors of those contests. BUT...*big but*....there's one prize from the list that I haven't received walaupun dah berbulan2 menunggu rindu dan menanti. Benar kata pujangga, "penantian itu suatu penyeksaan yang tak tertanggung dek badan"..ececece.


I was supposed to receive Honey's Body Suit worth RM395 + mystery gift from Peraduan Ibu Hamil menawan that I've join through the RH forum few months ago. Dengan rasa seronok melampau-lampau, I pun send alamat rumah MIL kepada penaja hadiah tersebut dengan harapan rindu I dapat lah hadiah tu masa I balik bercuti raya kat Malaysia. pihak penaja membalas SMS I dengan memberi harapan berbunga2 mekar indah bila menulis: " Tahniah sebab menang. Nanti saya suruh pekerja saya hantar hadiah ni minggu depan. Jangan lupa promote kat blog".


Hari berganti hari, minggu berganti minggu, masa terus bergerak laju meninggalkan kita yang masih leka. Sampai masa untuk I kembali ke bumi Jepun dengn rasa hampa sebab tak menerima hadiah tersebut sewaktu I di Malaysia. Being a positive thinking rindu person, I fikir "takperlah, mungkin lambat sikit hadiah sampai".


Me myself tak suka bila orang paksa2 I so I rasa orang lain pun tak suka di paksa jugak jadi I pun tak tanya lebih2 lah dengan pihak penaja hadiah tu. Tapi sebab dah hampir 3 bulan tunggu hadiah tak sampai2, I akhirnya bertanya lah dengan pihak penganjur dari RH. Pihak penganjur pun terkejut bila I bagitau I tak dapat hadiah. Jadi pihak penganjur tolong hubungi penaja untuk tanya pasal hadiah ni.


Rupa2nya pihak penaja dah terhilangkan alamat I so dia mintak I bagi alamat I semula. Fine, I pun bagi la alamat rumah MIL through e-mail kepada pihak penaja hadiah ni. Lepas tu I tunggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu lagi dengan penuh sifat mahmudah yakni kesabaran rindu , tapi lepas sebulan tak sampai2 jugak lagi hadiahnya.

I pun tanya lagi dengan penuh sifat mahmudah yakni mahabbah (kasih sayang) dengan pihak penaja & penganjur contest tu. Alih2, jawapan ini yang I dapat dari pihak penaja hadiah bodysuit itu -->
"setiap hadiah yg kami sponsor mmg ada due date dia. mmg itu kesilapan saya sbb terhilangkan alamat. saya cube tolong utk beri 30% offer....itu dh kira bnyk tuh offer...bistuh akak penganjur RH nk suruh saya bg bape less?? kalau free mmg x dpt sbb dh due......"
I was like "what the heck?". Sifat mahmudah dalam diri I dah sedikit demi sedikit mula nak bertukar jadi sifat mazmumah yakni marah dah. Aiseh, kenapa I nak marah? Sebab :-
(i) tiada due date tuntutan hadiah yang di tulis di T&C sewaktu menyertai contest atau di sebut di dalam SMS & e-mail sebelum ini - tiada bukti bertulis
*apasal bila dah lama I tunggu hadiah baru nak bagitau ada due date untutk tuntut hadiah?. I pulak memang dah tuntut hadiah lama berzaman dah*

(ii) bukan silap I tak hubungi penaja, tapi silap penaja yang "terhilangkan" alamat I
*kata nak suruh pekerja hantar hadiah tu, maksudnya dah siap pack lah hadiah I tu kan. jadi tak logik lah kalau cakap nak bagi offer 30% je sedangkan hadiah I dah di sediakan sebelum ni. mana pergi hadiah I tu?*


I tarik nafas lama2, dari keadaan berdiri I duduk, I berwuduk untuk hilangkan rasa marah dan mengelakkan syaitan menguasai akal fikiran sebelum I menulis e-mail kepada pihak penaja untuk menyatakan kekecewaan hati I. rindu Kat sini I tepek isi kandungan e-mel I untuk pihak penaja sebagai bahan bukti kalau kelak kes ni di siasat oleh Detektif Conan hohoho :-

salam,

saya pernah masuk contest2 anjuran blog dan forum lain, dan pernah juga menang tapi tak pernah lagi terjadi perkara macam ni. hadiah dah di janjikan, tapi tak dapat setelah berbulan-bulan menunggu, tambahan pula bukan silap saya.

kalau tak silap saya semasa menyertai contest ni, tak der pulak state due date menuntut hadiah dalam terms & condition. *refer : http://www.ratuhati.com/index.php?option=com_kunena&Itemid=100004&func=view&catid=152&id=48402* tapi bila jadi masalah macam ni, baru nak cakap ada due date pulak. padahal awal2 lagi saya dah bagi feedback alamat saya kepada pihak penaja untuk menuntut hadiah.

walaupun lama ternanti2 hadiah, saya tak hubungi lah pihak penaja banyak2 kali takut di kata tak sabar pula nanti , dah lah orang nak bagi hadiah percuma kan. jadi, saya tunggu je sampai akhirnya..penantian saya tak kesampaian.

rasa kecewa juga lah sebab janji tetap janji, kan manusia di pegang pada janji nya. lagipun bila saya tengok semula syarat2 penyertaan dan juga bila saya check balik SMS saya dengan pihak penaja, tak der pulak di sebut langsung perihal due date ni. sebaliknya pihak penaja berjanji yang "ok, hadiah akan di hantar minggu depan oleh pekerja saya". SMS tu di terima lebih kurang dua minggu sebelum syawal. jadi maksudnya, hadiah untuk saya memang sudah di sediakan, alamat juga sudah saya bagi, tinggal pihak penaja nak suruh pekerja poskan sahaja, begitulah yang saya faham dari SMS itu.

saya tak salahkan ummi RH dalam hal ini kerana pihak penaja yang bersetuju untuk menaja contest ini kan?. saya juga bukan berniat nak salahkan pihak penaja, tapi saya harap pihak penaja kena bertanggungjawab lah atas kesilapan yang terjadi dari hanny sendiri. Jauh di sudut hati saya rasa terkilan lah kalau cuma 30% offer sahaja yang hanny boleh berikan sebab ikut janji, saya patut dapat hadiah body suit, bukan 30% offer, kan?

Semoga ada penyelesaian terbaik untuk semua.



Jadi, I nak tanya pendapat ikhlas u all (ikhlas ye, kutuk I kaw-kaw pun takpe...*eh, tapi jangan ahh kutuk sangat, nanti I sedih sengihnampakgigi ngeeeeee*). I tak berniat nak cari gaduh dengan sesiap dengan menulis entry ini sebaliknya I nak cari penyelesaian terbaik sahaja.
(1) Salah ke I tuntut hadiah yang telah di janjikan untuk I sebagai pemenang?

(2) Desperate sangat ke I dalam menuntut hadiah ni?

(3) Apa I patut buat bila sampai sekarang penaja buat tak reti je dengan e-mail sopan santun I tu dan tak mahu bertanggungjawab dengan janji palsu manis yang telah di lafazkan sebelum ini?
(A) Redha jer lah tak dapat hadiah ni, maaf kan pihak penaja *giler baik hati I kan?*
(B) Saman dia *wakakkakaka sengihnampakgigi macamlah ada lawyer sudi amik kes ni*
(C) Buruk2kan nama dia di dada blog *isk, tak sampai hati lah pulak*
(D) Buat entry untuk menyatakan kekecewaan sahaja *macam entry yang u all tgh baca ni lah*

http://www.patientpowernow.org/wp-content/uploads/2008/10/waiting.gif http://images.chron.com/blogs/fanblogtexans/waiting%20for%20the%20draft.jpg
source: Google

I tahu ada banyak lagi isu penting dalam dunia ini untuk di bincangkan berbanding isu kecik ni. Cuma I tak nak pihak penaja ni bersikap lepas tangan dan tidak mahu bertanggungjawab dengan kesilapan yang dia sendiri lakukan. Sampaikan pihak penganjur dari RH pula terpaksa menebalkan muka mintak maaf dengan I bagi pihak penaja tsk3x. Semoga dengan entry ini, dapatlah menyelesaikan isu panas perihal hadiah ini...insya Allah.


Psssttt: thanks to Hanz sebab sudi pos hadiah I sampai ke Jepun . sengihnampakgigi Time kaseh juga untuk MAMASYAZA sebab sudi bagi hadiah sebab I jadi top 3 commenter kat blog akak.

43 words of wisdom & comments:

AyuArjuna BiGoshh said...

yatie...

I pun selalu terkena macam tu...rasanya 2 bulan lepas 2 perkara berlaku...

pertama contest online..die tak inform I mng melalui sms, surat atau email..just tepek nama kat web lps tu suruh tuntut..I tak perasan lepas seminggu br perasan I contact die kata dah tak boleh...cam sedey lak..terpikir lak apsal die tak emel, call ke..

yg lagi satu triump dapat set beratus2..surat smpi lewat..i terima 1 hari after dd..I explain kat org tu die kata sorry tak boleh..sebab dah tak valid..bukan salah I salah marketing dept die lmbt htr..huhu takpun posmen...tapi die ganti ngan barangan lain yang harnya tak smpi pun rm5..adehhh..

dugaan semua tu Yatie...

firahadifa said...

dear,

aku x tau cemana nk nasihat coz aku pon x dapat sebyk hadiah n menang cam ko.. kekeke

but apa yg bole aku nasihat.. sabaq je la yer.. mungkin x de rezeki nk dapat menda tue..

Unknown said...

pada huda, kite berhak tanya..dh kite diannounce as winner takkan xde ape2 kan..tp klu gitu jawapannye..adeh, payahla gitu kan..sabarla kak..may be ade hikmah di sebaliknya..

Atiqah said...

hmm tiqah pun kena gak kak yatie..
tp so far, tiqah buat x tau je..sbb yela kan..x brni nk mintak2..malu pun sama..

tp kalo dlm kes kak yatie ni, x de slhnye kak yatie nk tuntut..lumrah la hadiah lumayan cmtu org nk tuntut..

sbnrnye penaja dan penganjur contest kena ambil peduli bnda cmni..ini sec x lgsg menjatuhkan maruah dorg..kalo pasni buat contest lg, maybe dh x de smbutan dan peserta yg hebat lg comeyl mcm kak yatie..huhuhu

ok la buat entry cmni..bg de kesedaran skt kat sape2 yg nk wat contest..mula2 nk anjur tu pulun la suh org follow, promote blog bagai..alih2 dh hbs contest hadiah pun lesap..kte ni walau x jmp kat dunia nyata, tp hati dan perasaan tu ttp wujud..

Reflisia said...

yatie..saya faham perasaan awak, tapi itu lah dunia on9...walaupun saya tak pernah lagi kene macam ni saya pun turut rasa sedih coz ader perkara macam ni berlaku...

Fid said...

ahdik YC
sila tuntut sbb u dah kasi promo kat dia...dia glem u promo dia mau lupa..kalau nak umpat lebih sila emel i ..i kalau mengutuk mengumpat mmg tera...but if u dare to pls emel me kahkahkah

Miss Me said...

saya tak pernah kena penganjur tak hantar hadiah. tapi penganjur hantar hadiah lambat pernah kena. serba tak kena rasanya. nak tanya takut kata kita hadap sgt dgn hadiah tu, tak tanya ntha2 penganjur dah antar tapi salah address mungkin gak...

tapi kalau ini lah jadi nya... what u have done is rite. buat entry luahan perasan. at least mcam i yang dok lompat2 blog org ni tahu penganjur mana yang nak kena blacklist dalam otak.

kat sini... u jadi mangsa. and yes memang sakit hati.

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

slm yatie...

btw...x salah kalau u nak tuntut hadiah tu....hak u coz' u dah menang hadiah tu....pihak penganjur pun sepatutnyer tak boleh lepas tangan terus berkenaan hadiah tu.....at least, amik tahu sama ada pemenang dah terima hadiah dari penaja ke belum....kena lah buat follow up kan...

nak kata sangap sangat ngan hadiah tu tidak lah kan...tp when kita join sesuatu contest tu...secara tak langsung kita berharap kita menang...dan bila menang...secara tak langsung jugak kita berharap hadiah yg di janjikan tu....sapa tak harap hadiah yg dia menang...masuk contest walaupun suka2...tapi tu kan usaha kita....

mmm....nak bagi idea camne pun tak tahu coz' takut org kata i hasut u plak kan...so, think mana yg terbaik utk u lah....anggap u perlu dptkan hak u and penaja perlu tunaikan tanggungjawab dan janji dia....

zana pun pernah kena camnie...walaupun maybe hadiah kecik2 tak semahal hadiah yg patut u terima tu...tp bila berjanji tu tunaikan lah kan....
rasanyer ada 2 penganjur contest yang sampai sekarang buat tak tahu jer ngan hadiah tu...bukan takat berbulan....almost setahun dah....hu hu hu...dugaan dunia blog mcm nie lah kan....

mama tisya said...

nk komen jugak utk soklan2 yatie ni

no 1)tk slh tuntut sebab yatuie adalah pemenang

no2)tk desperate pn cz kita berhak sebagai pemenang cz penaja adiah gk yg nk bg adiah tu

no3)kalo penaja tu wt tk reti, abaikan je la..atleast yatie dh wt luahan perasan kt blog ni so rmi blogger akan tahu..bkn nk mengaibkn tp nk soh rmi lg berhati2 cz skarng ni mmg rmi org wt contest mcm2 tp ikut trend tp bila bab nk bg adiah tk smp2 cz ada terjd kt diri sendiri & juga kwn2 blogger lain..kalo takat 2-3 bln okla kot nk tgu tp kalo dh lebih dr 6bln camner tu???

tkpyh la nk saman2 tu...tp kalo dh mmg die tkmo bg adiah tu abaikn je la...anggap je la tkde rezeki...join contest lain yg masih byk...

sorry la terpjg lak komen...anyway tahniah utk contest2 yg dimenangi..

Naura said...

geram gak bila baca n3 ni..tapi akak mmg ada hak nak tuntut hadiah tu..tak patut betul penaja tu cakap macam tu..

Anonymous said...

panas panas..dah le kat sini tgh summer 46 degree..makin panas bila membaca..

saman aje under:
1) misleading & deceptive conduct
2) promissory estoppal
3) breach
4) emotional distress

hahahahahaha...

tp kalo malas nak menambah dosa & membazir air liur....buat bodo aje laa...believe in Allah..and also karma..what goes around comes around..no injustice goes unpunished..chewah..ayat..tp hati sudah panas...mmg la rasa nak buat memacam...

Farra Dhelina said...

hmm..sy pun tgh kene ni..hihi nk mtk 'malu' ..dr tahun lepas smpai la ni tak dpt2.. emmm..

Mamamanja said...

huhuhu... perasaan yatie sama ngan MM. MM pun skang ni masih menunggu hadiah yang x kunjung2 tiba sejak 6 bulan lalu. bayangkan... contest bulan 7 taun lepas sampai skang adiah x dapat2 lagi sampai MM dah lupa pasal adiah tu huhuhu.

cam yatie juga... MM xde ler nak tanya2 selalu... nanti org kata kita hadap sangat, dan kita pun paham mungkin terlewat atas beberapa masalah. sebulan dua menunggu ngan sabar xde apa2 jawapan... masih berdiam diri. beberapa bulan lagi berlalu, rasa cam dah lama sangat... xkan x siapkan lagi adiah tu, MM email pada penganjur tp x bereply plak. masih jugak sabar menanti sampai la semalam... setelah 6 bulan berlalu dan setelah diingatkan semula oleh kawan tentang adiah tu dah dapat ke belum, MM pun email sekali lagi pada penganjur.

email xde le panjang lebor cam yatie tapi dipenghujung email ada sedikit pedas le ayat yang berbunyi

" x best la kak... org wat contest, kita pun nak wat... tapi adiah yang dijanjikan x kunjung tiba plak! "

dan x sangka plak beberapa minit lepas tu MM terima plak email balasan yang meminta maaf konon2 pihak penganjur ada masalah peribadi. kononnya jugak mmg penganjur nak inform tp last2 sumer pemenang yg email kat penganjur tu dulu.

Ermm... MM balas juga mengatakan kalo dimaklumkan awal2 sure setiap pemenang memahami tapi senyap seribu bahasa buat org tertanya2 dan tertunggu2.

so dijanjikan sekali lagi adiah akan diantar dlm bulan nih. so tunggu jerk ler dlm bulan nih sampai ke x adiah tu. kalo xde gak, masih bersabar tunggu sampai bulan depan. kalo xde jugak... siap la entry pedas panas membara la kat blog nanti.... errrrr... tergamak ke aku nak wat gitu??? huhuhu

p/s: adeh.. ampun yatie... TERpanjang plak komennya huhuhu

Farah said...

yatie..i sokong je ape yang u buat ni..kalau dalam TnC kate takde due date apesal tetiba lak time ni cakap ade due date..takleh pakai punye sponsor!

e.l.i.z.@ said...

hurmm...hau la nok kato gano..tp keh kalu sy la, kalu adioh mahal mcm hop awok ptt nyo dpt tu, meme sy tuntut jugok..pihak penaja meme bersalah pun dlm hal ni..ntah² alamat tu ado jah, sajo mls pos..kalu alamat tu hiley, bakpo x mitok lg skali??

p/s: sabar je la..buke rezeki la tu huhuhu

Emma said...

hooo kes panas nie!!!

hmm... redha je la hadiah tu yatie.. tp lumayan jugak hadiah dia kan? tp xkan nak tulih email duopluhpat kajang kot?? huhu

nie yatie dah tulih contest yg mana, sure org dah leh agak sapa penaja hadiah tu kan? so indirectly semua org dah boleh bhati2 dgn dia nie.. ye la, biz dia sure 'tganggu' sikit akibat 'masalah' nie..

ape2 pun bsabar la yek...

kurangkan masuk contest tu, akak pun nak menang jugak!!! ahaks!!! ->melawak je nie ye...

-mama emma®-

** Perfect Love ** said...

dah buat contest.. kenalah tunaikan hadiahnya. Appreciate usaha penat lelah org yg join contest tu.

Apapun, sy puji sikap kak yatie yg sgt berhemah walaupun hati disakiti. Cian akakkk ;-(

Jiey^Mien said...

Ni hok takuk nk join contest neh..
*sigh*
sila kutuk kaw2 supo ado 1 blogger neh buat..
=)

Nurul Izza said...

oo gituh deh.ish xbaikla dio wak gitu.hola kigho janjji la tu deh.so far loni, xsey la nok masuk..sebab sure xmeney.haha (ish kalah b4 msk).

ghasonyola key, maybe dio tuh sajjo nok gempak2 blog, buat contes tapi xsey bui hadioh.(yoko xhau nih().

p.s: kade2 meme pelu mahmudah kalu bab2 ginih.saborla bbanyok deh

Unknown said...

aduh haiii..tak tau nak cakap apa...saya ni haa..terkena gak...3 hadiah yg saya memang first winner...masih tak dapat2 sampai sekarang..tinggal komen dalam blog pun tak reply2....ntah lah yer...org ni janji macam apa.....

p/s: nak minta lebih2 malu ooo walaupun sebenarnya kita ni ader hak keatas kemenangamn tersebut...

Hanz Jamaludin said...

Yatie..thanks for up this post!

Firstly, congrats kerana anda adalah compere yang tegar! Moga 2010, lagi mantop! :>

Secondly, nak share story nasib yg serupa....me pun ada satu sajer hadiah dari blogger contest sampai kesudah tak dapat..blogger tu tak tanya pun perihal hadiah tu & buat bodo & selamba jer...hadiah combine both sponsored & self-sponsor..so memandangkan I takderlah bersusah-payah mana masa join contest tu, I biarkan ajer...betul cakap MamaMiya, believe in karma..just let go...

Tapi kalu rasa macam dah banyak 'keringat' dikeluarkan untuk contest tu & hadiah pun lumayan, do something whatever u think & feel necessary..member2 pun dah bagi idea2 tu...

Anonymous said...

ohh... setakat ni belum pernah terkena lagi...harap..dpt penyelesaian yg terbaik nnt ;)

Cool said...

woh woh yatie@!~ Jelas sah weh bukan salah ko, kata dnak pos je alih alih soh tuntut la pulak.

Tindakan yang mudah lepas ni.. kasi hate mail hahahahaa@!~

No laa, anggap takda rezeki. Buat aduan kat pengguna... kasi bad repo pasal penaja tuh kat blog!

alinalan said...

Yatie dearie,

mommaMia setuju dgn Hanz, MamaMiya & Mamatisya. MommaMia pun pernah gak sekali tuh tak terima hadiah sampai la kesudah ni.

anyway, good post entry.

Rozy said...

Salam Yatie,

Hadiah yg awak suppose dapat is much more expensive than hadiah yg saya suppose dapat dalam contest buku yg sangat mudah..hadiah pun bukannya apa pun a second hand book rega RM30 jer.. but the thing is kita berhak ke atas hadiah tu... saya siap siap wat tread contest lagik kat RH and organizer tu pun berbalas2 lagik lam thread tu...then datang blog saya promise nak hantar..dari mengandung sampy dah deliver pun... but now malas dah nak mintak..sendiri mau ingatlaa tu dah kira jadik hutang dah tu...

apa2 pun jangan tensi2 yer... better let it go jer..

Delimasari said...

udah kata hak kte, nak le kan..
tunggu22 xde,
luahan sebenar ni... elok le
bagi ingatan pada yg lain

Ummu Ammar said...

Yatie..

Pepatah Arab ada mengatakan : "Berkata benar walaupun ianya pahit". Harap dijadikan iktibar buat yg ingin menganjurkan pertandingan. Kebajikan pemenang harus diutamakan..kalau tidak itu namanya mungkir janji..

MyHasla said...

yatie...
kalau ikut kan hati memang nak marah orang tuh... baik penaja or penganjur. sebab bila dikaji balik it was not your fault. bila penaja tak dapat nak bagi... penganjur kena cari alternatif lain or substitute ngan barang yang sama nilai!

tapi... bila kita fikir balik baik2.... mungkin dah tertulis itu bukan rezeki yatie. kalau memang rezeki yatie... pasti hadiah tu dah jadi milik dan sampai ke tangan yatie sekarang nih! betul tak?

so kesimpulannya... kena redha... mungkin ada hikmahnya. mana tahukan lepas ni nak menang contest yang nilainya jauh lebih besar lagi!!!! ;)

NzA said...

kalu kak nza pn sakit hati..kalu nk wat contest ke apa biarlh betul2. Mmg penantian suatu penyiksaan. Kalu org xjanji xkn kita nk trhegeh2kn...eee, geramnyaaa!!!

MiJa said...

haih,br lps tgk blog suziey..
isu nih jugak..
xpatut la buat janji kosong tuh,xbaik tul la...ishk..

Nadiah Sidek said...

hoho..mmg panas pun. mmg tak patut pihak penaja buat cmtu. ala2 tak bertanggungjwb gitu. dh la dia yg janji nk menaja hadiah (ke..dia sbnrnya bkn nk taja betul2 pun, hny sekdr utk mempromote nama kedainya melalui nama penaja? huhu).

sbr yatie deh. hrp2 la entry yatie ni smpai ke pengetahuan pihak penaja..biar jd pengajaran kat dia

*∽ IZAN ∽* said...

Perrghhhh....!!!! Memang panasss Yatieeeyy... sabaqqq no (lagi mau suruh orang sabarr.. hu hu hu!). K.Izan rasa kalau nak cepat lagi pi report kat TV3. Kalau masuk TV confirm settle..! kui kui kui!!

zai kulim said...

apapun hadiah yg zai dok tunggu ader 10 lagi..entah bila ler nak sampai kat tangan zai..isk..isk..

Unknown said...

Salam,
Yatie, check email ya. Sebenarnya baru nak email yatie, tiba2 terfikir nak check blog Yatie. Tengok2 dah keluar cerita sensasi ni. Agak dah. Tapi memang patut dan betul apa yang Yatie tulis. (cover malu ni)

Ya saya memang sangat malu.. sebab saya penganjur. Saya buat-buat tak malu pulak mereply di sini. Mengaku pula empunya RH.

Ini satu pengajaran yang sangat besar kepada saya. Sedikit hadiah kepahitan untuk 2009.

Dengan ini, saya sebagai penganjur pertandingan, memohon sejuta kemaafan kerana kesilapan penganjuran membuatkan Yatie tidak mendapat hak yang sepatutnya Yatie dapat. Bab penaja, biarlah dia jawab sendiri sebab nama saya pun dia dah remove daripada senarai 'friend' di Facebook. Email pun tak balas. Ops melalut lak.

Sambung... Saya juga sedia menawarkan kepada Yatie sebuah blog atau website bersama hosting dengan domain name pilihan Yatie sebagai tanda meminta maaf (nanti saya akan detailkan kalau Yatie setuju). Saya tahu ia takkan dapat menutup apa yang sudah berlaku, tapi itu sahajalah yang mampu saya tawarkan.

Asniza
Ratuhati.com

Unknown said...

Rozy & Farra Dhelina, bukan anjuran RH kan? ;-)

Ummi Salsabila said...

harap dpt diselesaikan segera..selesaikan scara baik.tp u ttp deserve ur right kan..:)

Hamizah said...

alahai kesian, yatie..akak mmg xpenah msk mana2 contest sbb malas nak pk benda2 cam ni la..anyway congrats sbb byk menang..

Rya Amani said...

siannyer.. dah la hadiah yg ditawarkan tu bukan murah2.. alih2 kata dah due..

kita2 kt RH tau sape yg dimaksudkan tu.. xsangka yer..

Drama Mama said...

ehhhh yatie...i yang baca ni pun dah berasap telinga. apsal la diorang ni camtu. dah PENAT2 BUAT ENTRY DALAM BOG KITA UNTUK PROMOT DIA, JADI FOLLOWER BAGAI tetiba dia tak kasi hadiah.

hmmmm i think maybe u patut membawa hal ini ke muka pengadilan. hahaha over laks.

but seriously, kalau i jadi u, i marah jugak!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

UmiIzz said...

hERMMMmm.. umidanish pun penah terkene..last minit hadiah ditukar plak.. erm malas la nak ingat..tapi umi malas nak bising2..bio jela.. =(.. percaya padaNYA

Suziey Ahmad said...

heheh..kita serupa la..hehe..hmm..cuma nk bg pendapat la pada yg rs masuk kontest utk suka2..actually kan..kadang2 ape kita buat dlm dunia ni bkn sbb kebendaan n duit sgt..cth mudah..contest yg sy join tu la..mmg kalu iktkan hadiahnya tu sebesar taik gigi jek..tp its not the prezzie yg kita harapkan,,..bila janji xdikota..kita akn rs marah..ditambah plk dgn sikap yg take for granted janji tu..eleh ape la sgt pemangn2 ni sume kan..ade bende lain yg lebih penting..n some how rather..org2 camni xikhlas sbnrnya dlm berjanji..well masing2 pnya pndpt masing2..n kalu ianya adlh hak kita..xsalah kita menuntut walaupn ianya sebiji kurma.. :)

Anonymous said...

aduh...
tak sangkanya saya...
kesibukan membuatkan daku ketinggalan..
patutlah tengok thread tu tiba2 up kat RH...
memang tak patut sungguh lah..
dia sepatutnya malu buat begitu.. aduhai...

yatie chomeyl said...

muaacchhhh3x, thanks to all for the advice, nice words and encouragement as well as story sharing with me.

I really appreciate your thoughts in this matter.

Alhamdulillah, masalah ni dah berjaya di selesaikan dan harap2nya hadiah I akan sampai secepat mungkin seperti yang di janjikan oleh pihak penaja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...