CHOMEYL thinker to create CHOMEYLNESS among other CHOMEYLIERS

If you would not want to be forgotten as soon as you are dead, either write things worth reading or do things worth writing --> Benjamin Franklin

This blog is best viewed with Mozilla Firefox and Google Chrome

Monday, 29 August 2011

Solat Sunat Aidliftri

http://www.murabbi.net/images/smiley/assalamualaikum.gif
Eewah, semua tengah sibuk kemas rumah cantik-cantik dan mak-mak pulak sibuk kat dapur. Anak dara sibuk iron baju termasuk baju adik-adik dan abang-abang; budak-budak pulak sibuk main bunga api dan mercun.


Semangat semuanya nak nampak cantik, berpakaian bersih untuk ke masjid bagi Solat Sunat Aidilfitri. Jangan lupa nak niat i'tikaf sekali masa kat masjid. Bagi kami kat perantauan ini, mesti akan rasa terlebih sayu sikit masa takbir raya itu.

http://4.bp.blogspot.com/-qV48aJO0lQw/TlcipE5mLOI/AAAAAAAALts/qORQQ2LtVlU/s1600/solat%2Bsunat%2Braya%2B2.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-2RbBbsMkHfE/TlcipJSg5RI/AAAAAAAALtk/TAOV-LJzt38/s1600/solat%2Bsunat%2Braya.jpg




Selamat bergembira bersama keluarga dan teman-teman. Ingat ye, jaga adab dan jaga aurat walaupun tengah asyik beraya *peringatan untuk diri sendiri*. Ingat juga, dalam kemeriahan kita berhari raya, saudara-saudara Islam kita di Somalia sedang mengalami krisis kebuluran. Mari membantu mereka dengan berkongsi rezeki yang di perolehi pada Hari Raya ini.


~ Thanks for reading this (^-*) ~


4 words of wisdom & comments:

ummuabdullahsyaakir said...

Assalam,kak...terasa syahdu beraya kat tempat orng,kan?Huhu apapun utk k.Yatie sefamily...Selamt hari raya Aidilfitri...maaf zahir dan batin.Moga dengan khadiran Syawal ni mmberikan 1001 Rahmat buat kita semua...insya Allah.

hamzah ian said...

bagus info hang buat ni.. slamat raya ya

Affieza said...

Selamat berhari raya di perantauan buat akak sekeluarga...

yatie chomeyl said...

Ummu AS : x syahdu sgt dah kot sbb dh bnyk kalo..agak2 mcm dh lali hehe

hamzah ian : slmt hr raya gak la ye

affieza : slmt hr raya utk affieza gak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...