CHOMEYL thinker to create CHOMEYLNESS among other CHOMEYLIERS

If you would not want to be forgotten as soon as you are dead, either write things worth reading or do things worth writing --> Benjamin Franklin

This blog is best viewed with Mozilla Firefox and Google Chrome

Friday, 8 June 2012

Lebuhraya Rakyat (Kota Bharu - Kuala Krai)

http://www.murabbi.net/images/smiley/assalamualaikum.gif
Baru-baru ini Kerajaan Ngeri Kelantan telah mengadakan Majlis Pecah Tanah bagi Projek Lebuhraya Rakyat Kota Bharu - Kuala Krai. Pada hakikatnya Kerajaan Pusat yang menyenaraikan projek ini di bawah Rancangan Malaysia Kelima (RMK-5: 1986 - 1990) dan Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9: 2006 - 2010) TETAPI sampai sekarang masih lagi tidak melaksanakannya tanpa sebarang alasan yang kukuh di berikan kepada rakyat negeri Kelantan.


Oleh itu, Kerajaan negeri Kelantan mengambil inisiatif sendiri untuk melaksanakan projek ini. Walau apapun kekangan dan rintangan yang di hadapi selama ini bukan bermakna tiada penyelesaian terhadap rangkaian lebuh raya di negeri Kelantan. 


Oleh itu, saya nak menyeru para dermawan dan hartawan di luar sana yang berhati mulia untuk sama-sama memberi sedikit sumbangan ikhlas bagi menjayakan projek Lebuh Raya Kota Bharu - Kuala Krai (Lebuh Raya Rakyat) yang telah bermula sejak 28 Mei 2012.Semoga dengan sumbangan dari anda ini akan memudahkan perjalanan ke Kelantan *yang biasanya sangat sesak di musim perayaan dan cuti sekolah*. Semoga sumbangan itu dapat menjadi pahala kebajikan kita di akhirat nanti...Insya Allah.





SUMBANGAN RAKYAT JELATA SEBAGAI WAKAF AMAT DIALU-ALUKAN: 
Sumbangan boleh disalurkan melalui akaun (Bank Islam) bernombor 03036010003031 atas nama "Baldah Toyyibah (Prasarana) Kelantan Sdn. Bhd."

Maklumat lanjut boleh rujuk di FB Lebuhraya Rakyat KB-KK

Pssssttt : anok2 Qelate tu, mari lah pakat dermo; tokkan so sen sore jah pung tokleh bui. Ni utk kemudohan kito jugop nanti.

~ Thanks for reading this (^-*) ~
 

15 words of wisdom & comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

finally ader highway nnt
x der jammed teruk ms raya or cuti sek khen @.@

Rai said...

moga moga ramai hartawan dan dermawan yang bagi sumbangan nanti..

Eliss Mie said...

dah ramai napok yang trn bagi dermo. semoga tak jam laa orang kelate balik rayo pah ni :)

Hanis MY said...

Seney la kalu siak hok ni gak... Moga2 ramai dermawan di luar sana menderma..

Ezna said...

yang bukan orang kelantan pun boleh juga bagi derma. Bayangkan, lepas dah terbina jalanraya tu, selagi orang guna, selagi tu kita dapat pahala.....:-)

transformed housewife said...

kerajaan pusat tok sey wat sbb kelate tok jauh ke tgn puok dio. takpo kito pakat2 dermo utk kemudohan semuo ore.

NzA said...

samo2lh kita pakat2 dermo utk kemudahae ore ramai jugok..........

Asmara said...

Mudah2an terlaksana hasrat murni ni. InsyaAllah..

yatie chomeyl said...

lady ayu : tu la, kalau x mmg jem berganda2

rai : Insya Allah, harap2nya gitu lah

yatie chomeyl said...

Eliss : ho, keno pakat dermo lagi bui cpt2 cukup pitih tu :)

Hanis : Insya Allah, Ameen

yatie chomeyl said...

Ezna : btol2, bukan org kelantan je leh derma, semua org leh derma

Kak Nur : btol2, kito pakat2 bui sikit2 sore

yatie chomeyl said...

NZa : jolo doh tu

Kak As ; Insya Allah, harap2nya cpat leh siap :)

Irfa said...

igt lagi komen adik saya 'kalu kelik klate tok jem..tok thrill la'hehe

Othman Abdullah said...

lepas siap nanti kita kutip derma untuk maintenance pulak....tak banyak pun. Cadangan saya disemua hentian rehat kita buat pentas ceramah kekal, khas untuk majlis ceramah kutip derma jihad.

Othman Abdullah said...

lepas siap nanti kita kutip derma untuk maintenance pulak....tak banyak pun. Cadangan saya disemua hentian rehat kita buat pentas ceramah kekal, khas untuk majlis ceramah kutip derma jihad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...